KONCEPCJA PRACY
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NR 13
W PRZEMYŚLU
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz zmianie innych ustaw ( Dz. U. Nr 56 poz. 458);
Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U ,Nr 168, poz. 1324)
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17)
WSTĘP
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola.
Misja Przedszkola:
Przedszkole tworzy każdemu dziecku bezpieczne i przyjazne warunki,
by kształtowało swoją osobowość w sposób otwarty, twórczy i aktywny.
Stwarza warunki do realizacji procesu edukacji.
Stymuluje wszechstronny rozwój dziecka dostosowany do jego możliwości.
Współdziała z rodziną w procesie opieki i wychowania.
Wizja Przedszkola
Przedszkole uczy i wychowuje poprzez wszechstronny i harmonijny rozwój.
Promuje dbanie o zdrowie i zachowanie przyjazne naturalnemu środowisku;
Buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej oraz uczy odróżniać dobro od zła.
Przygotowuje dziecko do nauki w na dalszym etapie edukacyjnym.
Główne założenia koncepcji pracy przedszkola:
- Organizowanie procesu dydaktyczno wychowawczo – dydaktycznego zapewniającego wszechstronny rozwój każdego dziecka w przygotowaniu do nauki w szkole,
- wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami,
- zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków dla ich prawidłowego rozwoju,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz wspólnego rozwoju,
- uświadomienie rodzicom konieczności współdziałania z przedszkolem,
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
- poszerzenie współpracy z rodzicami w zakresie przebiegu informacji na płaszczyźnie przedszkole– rodzic – dziecko
Model absolwenta naszego przedszkola:
- rozwija swoją wiedzę i umiejętności dostosowane do swoich możliwości;
- dobrze przygotowany do obowiązku szkolnego;
- aktywny, dociekliwy i kreatywny;
- jest samodzielny;
- odpowiedzialny za swoje zachowanie;
- radzi sobie w sytuacjach trudnych;
- akceptuje siebie i innych;
- dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
- komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi;
- rozumie, że każdy ma swoje prawa i obowiązki;
- zna swoje miejsce w świecie - jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
- zna symbole narodowe i szanuje je;
- umie być odpowiedzialnym za pielęgnowanie i zachowanie naturalnego środowiska.
W ramach zadań określono cele ukierunkowane na poszczególne grupy osób
DZIECKO | RODZICE | NAUCZYCIELE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
| |
| ||
|
Koncepcja pracy Przedszkola została przyjęta przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Nr 13
w Przemyślu w dniu31 sierpnia 2010 r.
MODYFIKACJA KONCEPCJI PRACY
Zmiany do koncepcji zaproponowane przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Nr 13 w Przemyślu.
DZIECKO | RODZICE | NAUCZYCIEL |
specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz organizowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna z uwzględnieniem indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka
|
|
|
Koncepcja pracy została zmodyfikowana przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Nr 13 w Przemyślu uchwałą Rady Pedagogicznej Nr 7/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r.
Zmiany do koncepcji zaproponowane przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Nr 13
w Przemyślu w zakresie:
DZIECKO | RODZICE | NAUCZYCIEL |
1. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym.
| 1. Wspieranie dzieci w podejmowaniu trudu nauki języków obcych. | 1. Budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych. |
2. Rozwijanie kompetencji czytelniczych dzieci w celu budzenia ich ciekawości świata, rozwijania myślenia, wyobraźnia i wspomagania prawidłowego rozwoju emocjonalnego. | 2. Zachęcanie dzieci do czytelnictwa w rodzinie jako czynnika budującego pozytywne relacje w stosunku do innych ludzi, kultur i świata. | 2. Prowadzenie zajęć dydaktycznych oraz działań pedagogicznych służących rozwijaniu kompetencji czytelniczych dzieci, zachęcanie do czytania, obcowania z książką jako źródła wiedzy. |
Koncepcja pracy została zmodyfikowana przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Nr 13 w Przemyślu uchwałą Rady Pedagogicznej Nr 10/2015 z dnia 21 września 2015 r.